Strona główna»Biuro Prasowe»Komunikat prasowy

Komunikat prasowy

20.08.2012

POINT GROUP porządkuje portfolio w Internecie. Stawia na Wprost.pl. Machina i Sport24.pl na sprzedaż

Inne wersje: txt

 

 

 

Platforma Mediowa Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM) koncentruje swoją działalność w Internecie. Spółka zamierza się skupić na rozwoju kluczowych serwisów powiązanych z wydawanymi tytułami, w tym przede wszystkim na Wprost.pl.

Pozostałe serwisy i domeny internetowe zostają wystawione na sprzedaż.  

„Utrzymywanie kilkunastu niszowych wyspecjalizowanych serwisów z punktu widzenia spółki nie ma biznesowego uzasadnienia. Dlatego zdecydowaliśmy o skoncentrowaniu sił i środków na rozwijaniu tych, które są ściśle powiązane z naszym core biznesem, czyli wydawanymi tytułami prasowymi” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu PMPG SA. Dodaje, że ostatnie dwa lata w rozwoju spółki i całej grupy PMPG to koncentracja na wydawaniu mediów opiniotwórczych, społeczno-politycznych i biznesowych.

„Przywróciliśmy pozycję tygodnikowi WPROST, który nie tylko ponownie jest najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce, ale jest ważnym uczestnikiem polskiej debaty publicznej i cieszy się zaufaniem zarówno czytelników, jak i klientów. Wprowadziliśmy także na rynek dwutygodnik biznesowy „Bloomberg Businessweek Polska” – krajową edycję jednego z najbardziej opiniotwórczych magazynów na świecie. To zasadniczo zmieniło pozycjonowanie spółki i spowodowało, że część wydawanych wcześniej serwisów o charakterze kulturalnym czy rozrywkowym dzisiaj nie pasuje do naszego portfolio” – mówi Lisiecki. W jego ocenie, niektóre serwisy wyczerpały swoją formułę w ramach grupy, natomiast znakomicie mogą uzupełnić i wzmocnić ofertę innych podmiotów.

Już w maju PMPG utworzyła zintegrowany newsroom internetowy, którym kieruje Sylwester Latkowski. Jego głównym zadaniem jest wdrożenie zmian w zarządzaniu treścią w ramach Wprost.pl oraz – w dalszej kolejności – pozostałych serwisów grupy. Pierwsze zmiany w serwisie Wprost.pl już są widoczne, kolejne będą wdrażane jesienią. Obecnie Wprost.pl notuje ponad 4 miliony odsłon i ponad milion unikalnych użytkowników miesięcznie. Liczba użytkowników jest o ponad 30 proc. wyższa niż rok temu.   

Z serwisów, które PMPG planuje sprzedać najbardziej łakomym kąskiem jest Machina. PMPG chce sprzedać nie tylko serwis Machina.pl, ale cały brand „Machina”. Sam serwis internetowy Machina.pl to miejsce, gdzie spotykają się zarówno wykonawcy, jak i fani muzyki. To serwis referencyjny, na którym sprawdza się, czego warto posłuchać i na jaki koncert pójść. Bezpośrednio na serwisie można też kupić muzykę, zarówno w wersji cyfrowej, jak i formacie CD.

Na sprzedaż zostanie wystawiony również: Sport24.pl – społecznościowy portal sportowy, który jest jednym z najlepszych w Polsce źródeł informacji o żużlu, ma też rozbudowane sekcje sportów zimowych (hokej i skoki narciarskie) oraz sekcję poświeconą siatkówce.

PMPG zamierza sprzedać również grupę serwisów studenckich związanych z zamkniętym rok temu projketem studenckim „?Dlaczego”, tj.: Dlaczego.com.pl, Korba.pl, Ocen.pl i Studentkaroku.pl, a także lifetylowo-zakupowy Ototrend oraz serwisy Infotuba, Gover, Pitbull, WiK i Blogbox.

Oferta obejmuje domeny powiązanych z serwisami, a także kilkadziesiąt innych atrakcyjnych domen internetowych związanych z rozrywką i life stylem (w sumie ponad 140 domen, pełna lista w załączeniu).

Wszelkich informacji o ofercie PMPG w zakresie sprzedaży serwisów i domen internetowych udziela Benita Jakubowska-Antonowicz.

Zapytania i oferty prosimy kierować na adres Biura Relacji Inwestorskich PMPG: ir@point-group.pl.  

Serwisy przeznaczone do sprzedaży:

  1. www.Machina.pl
  2. www.Sport24.pl
  3. www.dlaczego.com.pl
  4. www.korba.pl
  5. www.ocen.pl
  6. www.studentkaroku.pl
  7. www.ototrend.pl
  8. www.infotuba.pl
  9. www.gover.pl
  10. www.pitbull.pl
  11. www.wik.com.pl
  12. www.blogbox.pl
  13. www.smaki.pl
  14. www.gretix.com

Pełna lista domen – w załączeniu.

 

 

 

 

Bookmark and Share

Logowanie dla dziennikarzy

Zapamiętaj mnie
Przypomnij hasłoZarejestruj się

Kontakt dla mediów