Bank na Medal w dodatku „Bloomberg Businessweek Polska”

Kredyt Bank, Eurobank, Citi Handlowy, Bank BGŻ i Bank Millennium to pięć banków, które są najlepiej oceniane przez polskich klientów. Crédit Agricole i BZ WBK odnotowały największy skok jeżeli chodzi o ocenę oferty. Pekao SA najbardziej poprawiło jakości obsługi. MultiBank zdominował większość regionów Polski. Dziewięć banków zostało wyróżnionych tytułem „Bank na Medal” przyznanym przez „Bloomberg Businessweek Polska” i WPROST.

Nagrodę specjalną za całokształt wprowadzonych w ostatnich latach zmian i przekształcenie banku w nowoczesną instytucję nastawioną na współpracę z klientem otrzymał PKO Bank Polski.

Ranking banków ukazał się w najnowszym wydaniu „Bloomberg Businessweek Polska”.

Bank na Medal to taki, który dostrzega potrzeby klienta, rozumie konieczność wprowadzania zmian, doskonalenia obsługi i szycia oferty na miarę. Nie każdy bank jest w stanie zmierzyć się z wyzwaniami w ciągu jednego roku, czasem potrzebuje dwóch–trzech lat. Dlatego nagradzamy tych, którzy wykonali największy skok i zmienili się na lepsze dla swoich klientów – pisze we wprowadzeniu do rankingu redaktor prowadząca Rita Schultz.

Najlepsze banki zostały wybrane na podstawie danych o poziomie zmian, jakich dokonały od 2009 do 2012 roku.  Najważniejszym kryterium oceny był wskaźnik jakości obsługi. Pod tym względem największy skok zrobiły Kredyt Bank (po­zytywna ocena w 2009 roku na poziomie 15,8 proc., w 2012 - już 62,4 proc.), BGŻ (wzrost z 20,3 proc. do 60,3 proc.) oraz Eurobank (z 17,8 proc. do 54,2 proc.). Swoją ofertę poprawiło Pekao SA – w 2010 roku zado­wolonych z jakości banku było 8,1 proc. klientów, w 2012 roku – 42,4 proc. Po­dobnie Citibank, który w 2011 roku cie­szył się uznaniem na poziomie 14,4 proc., a w 2012 zdobył 57,6 proc.

Zwycięzcą w regionach okazał się MultiBank – oceniany bardzo wysoko w dziewięciu na 16 województw. Citi Handlowy miał najlepsze noty w województwach lubelskim i warmińsko–mazurskim. Po­strzegany jako wielkopolski BZ WBK jest w tym regionie na trzeciej pozycji, a na pierw­szej - w Zachodniopomorskiem, wywodzący się z Krakowa BPH najlepiej oce­niany jest w Lubuskiem, a ING Bank z korzeniami sięgającymi Banku Śląskiego – w Wielkopolsce.

Ranking powstał w oparciu o badanie wykonane przez Program Jakości Obsługi.

Nowy numer „Bloomberg Businessweek Polska” z dodatkiem „Bank na Medal” jest dostępny w sprzedaży od poniedziałku, 17 września.

„Bloomberg Businessweek Polska” to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Ukazuje się od września 2011 r. Jego wydawcą jest Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Magazyn jest wydawany na licencji Bloomberg L.P., wydawcy „Bloomberg Businessweek”. To pierwsza międzynarodowa licencja od czasu przejęcia magazynu „Businessweek” przez Bloomberg w 2009 roku. Redaktorem naczelnym „BBWP” jest Cezary Szymanek