FILM POINT GROUP w Cannes – czy znowu przywiezie hit?

FILM POINT GROUP w Cannes – czy znowu przywiezie hit?

W środę Cannes rozpoczęła się 69. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego. Tradycyjnie towarzyszą mu targi filmowe, w których bierze udział liczna ekipa producenta i dystrybutora FILM POINT GROUP. 

Marché du Film w Cannes to największa i najważniejsza impreza przemysłu filmowego, miejsce, gdzie producenci poszukują partnerów do międzynarodowych projektów i gdzie spotyka się całe środowisko związane z produkcją filmową. Film Point Group w tym roku ma zaplanowanych kilkadziesiąt spotkań i ponad sto filmów do obejrzenia. Niewykluczone, że przywiezie z Lazurowego Wybrzeża kolejne filmowe hity. Prezes FPG Jarosław Pachowski oraz dyrektor zarządzający Andrzej Serdiukow z  poprzednich edycji  targów w Cannes przywieźli m.in. „Wielkie Piękno” – późniejszego laureata Oscara dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, Złotych Globów i nagród Europejskiej Akademii Filmowej – oraz zdobywcę Złotej Palmy, turecki film „Zimowy Sen”.

W tym roku do Cannes pojechał większy zespół doświadczonych selekcjonerów filmowych. Na targach poszukują zarówno filmów, które FPG mogłaby zakupić do dystrybucji w Polsce, jak i scenariuszy oraz projektów, w których produkcję będzie mogła się zaangażować.  

Ekipa FPG czynnie uczestniczy też w życiu festiwalowym. Miałem zaproszenie na „czerwony dywan” na otwierający pozakonkursowy film Woody’ego Allena „Cafe Society”. Tym razem mistrz rzemiosła filmowego zrobił film ckliwy i romantyczny, zdecydowanie dla kobiet. Sam Allen w dobrej formie, żartował na temat swego wieku, kondycji i robienia filmów w tym wieku... – opowiada Andrzej Serdiukow.

W towarzyszących festiwalowi w Cannes targach bierze udział ponad 11 000 uczestników związanych z przemysłem filmowym z blisko 120 krajów. Podczas targów prezentowanych jest ponad 5000 filmów.

Festiwal Filmowy w Cannes to międzynarodowy, prestiżowy festiwal filmowy, który swą pierwszą edycję miał tuż po wojnie, w 1946 roku. W tym roku po raz 69. zostanie wręczona Złota Palma  - główna nagroda festiwalu. Polskimi filmami, które zdobyły Złotą Palmę, są „Człowiek z żelaza” Andrzeja Wajdy (1981 r.) oraz „Pianista” Romana Polańskiego (2002 r.). którego koproducentami, reprezentując TVP, byli właśnie Jarosław Pachowski i Andrzej Serdiukow.  

Bieżące relacje z Festiwalu w Cannes można czytać i oglądać na www.film.com.pl oraz na profilach miesięcznika FILM w serwisach społecznościowych – na Facebooku (https://www.facebook.com/MiesiecznikFilm) i na Twitterze (https://twitter.com/MiesiecznikFilm). Festiwal w Cannes specjalnie dla FILMU relacjonuje Michał Kaczoń.

FILM POINT GROUP to producent i dystrybutor filmowy, spółka zależna PMPG Polskie Media, właściciela miesięcznika FILM. Film Point Group jest dystrybutorem m.in. filmów “Roman Polański”, “Reality” - zdobywcy Grand Prix Festiwalu Filmowego w Cannes 2012, nagradzanych w ubiegłych latach produkcji europejskich - „Wielkie Piękno” i „Borgman”, a także współproducentem i dystrybutorem „Płynących wieżowców” nagrodzonych na MFF w Karlowych Warach i Festiwalu Filmowym w Gdyni 2013.

Obecnie FILM POINT GROUP zakończył prace montażowe nad filmem „Gwiazdy” w reżyserii Jana Kidawy-Błońskiego.  Rozpoczęły się prace postprodukcyjne, nagrania dźwięku i muzyki, oraz efektów komputerowych. Premiera filmu  planowana jest jesienią na Festiwalu Filmowym w Gdyni. „Gwiazdy” to barwna opowieść  o miłości, zazdrości i rywalizacji w piłce nożnej, oraz o nieco zapomnianym filarze kadry Kazimierza Górskiego – Janie Banasiu. To ten prawoskrzydłowy, który strzelił Anglikom bramkę w eliminacjach do mundialu w 1974 roku.

Bieżące informacje z Film Point Group można śledzić na Facebooku: https://www.facebook.com/Film.PointGroup.