Amazon, GlaxoSmithKline i Jeronimo Martins nagrodzone Orłami „Wprost” Wielkopolski

Amazon, GlaxoSmithKline i Jeronimo Martins nagrodzone Orłami „Wprost” Wielkopolski

Orły Tygodnika „Wprost”, nagrody dla liderów regionu i biznesu wręczono w poniedziałek 19 marca, na uroczystej gali w Poznaniu.  Statuetki otrzymały Centrum Logistyki e-commerce firmy Amazon, GlaxoSmithKline za utworzenie Poznańskiego Centrum Usług Biznesowych IT oraz Jeronimo Martins Polska S.A. 

Nagrodę specjalną Orła „Wprost” dla osobowości regionu otrzymał prof. dr hab. n. med. Rodryg Ramlau, Kierownik Katedry i Kliniki Onkologii Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. „Za profesjonalizm, konsekwentne dążenie do wprowadzenia w Polsce kompleksowej opieki nad chorymi na nowotwory płuca, nowoczesnych metod leczenia raka, za troskę i empatię okazywaną pacjentom” – tak nagrodę uzasadniał redaktor naczelny tygodnika „Wprost” Jacek Pochłopień.

Nagrodzony Orłem został również Paweł Terlikowski, wynalazca i przedsiębiorca, twórca m.in. oryginalnej walizko-hulajnogi elektrycznej Scoocase.  Ponadto wyróżnienia tygodnika „Wprost” dla najbardziej dynamicznych przedsiębiorstw otrzymało kilkanaście najlepszych firm z województwa wielkopolskiego.

W trakcie gali debatowano na temat „Uwarunkowań i czynników rozwoju gospodarczego w regionie”. Redaktor Pochłopień zaprosił do dyskusji pana Sebastiana Drzewieckiego, Dyrektora Globalnego Centrum GSK IT w Polsce, pana dr Tadeusza Zyska, Prezesa Wydawnictwa „Zysk i synowie” oraz pana dr mecenasa Patryka Filipiaka.  W ciekawej rozmowie poruszono m.in. temat współpracy nauki i biznesu i jej wpływu na modernizację i rozwój regionu.

Orły Tygodnika „Wprost” to nagroda dla firm, które osiągnęły najwyższy średni zysk netto w ciągu ostatnich trzech lat, a także największy średni procentowy wzrost zysku netto. Zestawienie nagrodzonych przedsiębiorstw zostało opracowane wspólnie przez redakcję tygodnika „Wprost” oraz firmę Bisnode.

Orły Tygodnika „Wprost” odbywają się pod honorowym patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.  Partnerem strategicznym projektu Orły Tygodnika „Wprost” jest PKO Bank Polski. Projektowi partnerują także Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa promotor kampanii „Polska Smakuje”, VIVE Textile Recycling Sp. z o.o. oraz Bisnode. Partnerem wspierającym wielkopolską edycję Orłów „Wprost” był hotel Sheraton w Poznaniu.

Gala w województwie wielkopolskim odbyła się w ramach III edycji projektu Orły tygodnika  „Wprost”, które wręczane są od 2016 roku. Orły „Wprost” nawiązują do wyróżnienia, które otrzymał wydawca „Wprost”, Michał Maciej Lisiecki od Instytutu im. Prezydenta Ryszarda Kaczorowskiego za to, iż w swojej codziennej działalności dowiódł, że prowadząc biznes, można wysoko nieść biało-czerwoną flagę, być patriotą i działać na rzecz Polski. Symbolem wyróżnienia stało się godło Państwa Polskiego – wizerunek Orła Białego – z londyńskiej siedziby emigracyjnego rządu polskiego (więcej: http://goo.gl/KvKQmA).

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.