Strona główna»Biuro Prasowe»Komunikat prasowy

Komunikat prasowy

11.11.2019

„Do Rzeczy” (46) Duda już wystartował. Jak prezydent walczy o drugą kadencję

Inne wersje: txt

Zostało mu jeszcze w Polsce do odwiedzenia ok. 30 powiatów, w których nigdy nie pojawił się prezydent Rzeczypospolitej. Ogłosił zniesienie wiz do USA, pokazał się ze światowymi przywódcami w Niemczech, a na koniec roku znów poleci do Stanów. Podczas gdy partie opozycyjne szukają kandydatów, Andrzej Duda jest już w środku nieoficjalnej kampanii pisze Wojciech Wybranowski w artykule „Prezydenckie Tour de Pologne”.

Na łamach „Do Rzeczy” również:

Paradoksalnie najbardziej pogubiona i zdezorientowana jest po wyborach właśnie ta partia, która je wygrała.
Sukces nie przełożył się na oczekiwaną poprawę politycznej sytuacji – przeciwnie, rządzić będzie teraz trudniej. Stare wytyczne straciły sens, nowych jeszcze nie ogłoszono, ale wiele wskazuje na powrót do twardej linii –
zauważa Rafał A. Ziemkiewicz w tekście „PiS – jak się pozbierać po sukcesie?”.

Nigdy się nie spotkali, choć zapewne mogli o sobie słyszeć. Rembrandt van Rijn (1606–1669) – geniusz z Niderlandów, krainy mgieł – i Diego Velázquez (1599–1660) – megatalent z Hiszpanii, gdzie pełno oślepiającego słońca. Po wiekach Rijksmuseum w Amsterdamie uczciło ich wielką wystawą pisze z Amsterdamu Piotr Semka w artykule „Pojedynek mistrzów”.

Japońskie objawienie maryjne z lat 70. realizuje się na naszych oczach. Kościół znalazł się w stanie kryzysu, a Maryja wskazuje, jak z niego wyjść –  przekonuje Tomasz P. Terlikowski w tekście „Ostrzeżenie Matki Bożej”.

30. rocznicę obalenia muru berlińskiego uhonorowano skromną wystawą. Wśród 28 artystów nie ma ani jednego Polaka zauważa Monika Małkowska w artykule „Żelazna kurtyna z betonu”.  

Alternatywa dla Niemiec zaproponowała łączenie teraźniejszości RFN z tysiącletnią narodową historią. Co to oznacza dla Polski? tłumaczy Paweł Chmielewski w tekście „Za Odrą wrze”.

Polska zrywa z modelem taniej imitacji Zachodu – mówi Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, w rozmowie z Marcinem Makowskim.

Na łamach nowego „Do Rzeczy” również Joanna Bojańczyk o Rihannie.

 

Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od wtorku, 12 listopada 2019

 

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.

 

Bookmark and Share

Logowanie dla dziennikarzy

Przypomnij hasłoZarejestruj się

Kontakt dla mediów