„Do Rzeczy” (13) wydanie internetowe

„Do Rzeczy” (13) wydanie internetowe

Powinien nadejść w naszym społeczeństwie czas na refleksję, że jeżeli życie jest tak kruche i łatwo przemijalne, a poczucie bezpieczeństwa złudne, to trzeba nim tak pokierować, aby pozostało coś trwałego. Szukać w życiu wymiaru wykraczającego poza istnienie jednostkowe zgodnie z frazą Horacego: „Non omnis moriar”.-  o tym, co po nas zostanie z koronawirusa w rozmowie z Marcinem Makowskim mówi prof. Ryszard Legutko. 

Czas pandemii wyostrza spojrzenie na rzeczy ostateczne – wiarę, życie i śmierć. Być może będziemy datować ludzkie reakcje na te kwestie na czas przed koronawirusem i po nim. Jednak już dziś widać, że sytuacja zachęca do ponownej analizy dwóch zjawisk, które towarzyszą nam od dawna: eutanazji i stosunków w krajach Zachodu między zlaicyzowanymi społeczeństwami a wierzącą mniejszością – pisze Piotr Semka w tekście „Dwa paradoksy epoki zarazy”.

Łukasz Warzecha i Łukasz Zboralski spierają się o strategie państw podejmowane w obliczu pandemii – czy wprowadzać ograniczenia bardziej elastycznie, by nie zaszkodzić gospodarce, czy lepiej wprowadzić ostre restrykcje o dać szansę na ocalenie jak największej liczby ludzi? (teksty „Restrykcje to ryzyko” oraz „Izolacja daje szansę).

Katarzyna Pinkosz pisze w tekście „Wojna z COVID-19” o tym, jak wygląda medyczny „front” walki z koronawirusem w Europie.

Jacek Przybylski opisuje, jak pandemia zastała go w Portugalii i jak wyglądały powroty Polaków do domu („Turystyka na OIOM-ie).

Kamila Baranowska przygląda się działaniom polityków podczas pandemii koronawirusa w tekście „Jak działa sztab antykryzysowy”.

Wszyscy kandydaci walczący o urząd prezydenta, którzy mówili o zawieszeniu bądź ograniczeniu kampanii wyborczych, w rzeczywistości starannie je prowadzą. Nowością jest hasło przełożenia terminu wyborów, co może pozwolić partiom opozycji na zwarcie szyków, wyłonienie wspólnego kandydata i grę argumentem kryzysu ekonomicznego – pisze Wojciech Wybranowski o kampanii prezydenckiej w tekście „Kampania w czasach zarazy”.

Maciej Pieczyński w tekście „Koronawirus – broń do walki z Kościołem) pokazuje, jak obóz lewicowo-liberalny wykorzystuje szalejącą pandemię do ataków na swoich ideowych przeciwników.

Opozycja i jej media w czasie pandemii najpierw próbowały atakować rząd, a gdy pokazał, że działa sprawnie, oskarżają go o polityczny zysk – wskazuje Rafał A. Ziemkiewicz w tekście „Bańka pełna frustracji”.

Na łamach „Do Rzeczy” również:

Agnieszka Niewińska w tekście „Egzamin z empatii” pokazuje, jak Polacy ruszyli do pomocy sobie nawzajem podczas pandemii.

Piotr Gociek w tekście „A na nas wszystkich zaraza...” przypomina najlepsze filmy i seriale o „końcu świata”. 

Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Cezary Kaźmiercza w rozmowie z Jakubem Wozinskim ocenia pakiet pomocowy rządu dla przedsiębiorców.

Ponadto w numerze „Do Rzeczy”: Witold Repetowicz o tureckiej produkcji w Netflixie („Subtelna propaganda”); rozmowa z Gregorem Pupnickiem na temat raportu o europejskich sędziach („Kryzys w Strasburgu?”); Maciej Rosalak o epidemii ospy w Polsce („Groza ospy. Wrocław ‘63”); Anna Popek wspomina historię śląskiej hrabiny („Półsierota hrabiną”); Radosław Peterman o niewyjaśnionym śmiertelnym pobiciu Jacka Stefańskiego („Śmierć za melodię”); Olivier Bault o sytuacji UE w obliczu pandemii („Unia oblała test z koronawirusa”); rozmowa z ambasadorem RP w Wielkiej Brytanii („Powrót z emigracji”); rozmowa z dyrektorem Fundacji Odrodzenia Demograficznego („To ostatni moment przed katastrofą”); Joanna Bojańczyk o sprzedaży firmy Victoria Secret („Majtki opadły”).

Najnowsze wydanie tygodnika „ Do Rzeczy” już w niedzielę 22 marca, od godziny 20:00 będzie dostępne w formie e-wydania.

Bieżący numer będzie można nabyć na stronie prenumerata.wprost.pl, oraz kioskach z e-wydaniami: nexto.pl, e-kiosk.pl, e-gazety.pl, eprasa.pl, publio.pl, kiosk24.pl

W aplikacji mobilnej dostępnej w Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.wprost.dorzeczy&hl=pl i AppStroe https://apps.apple.com/lu/app/tygodnik-do-rzeczy/id1333659654

 

 

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.