AWR „Wprost” zmienia model wydawniczy: publikacja treści tylko w wersji elektronicznej. „Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość.”

Zarząd PMPG Polskie Media S.A. podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego swojej spółki zależnej AWR „Wprost” wydawcy portalu wprost.pl i tygodnika „Wprost”.  Od kwietnia treści pod marką Wprost będą publikowane tylko w formie elektronicznej poprzez serwis wprost.pl i w postaci zmienionych e-wydań. Ostatnie wydanie wersji papierowej zaplanowane jest na 30 marca 2020 roku.

Decyzja została podyktowana rozwojem sytuacji w kraju w następstwie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa.  W związku z ogłoszeniem w dniu 20 marca 2020 roku stanu Epidemii, a wcześniej stanu zagrożenia epidemiologicznego, wprowadzone zostały w całym kraju ograniczenia i zalecenia dla obywateli oraz przedsiębiorców.  Przynoszą one negatywne skutki w postaci ograniczenia liczby sprzedawanych egzemplarzy, co za tym idzie spadek przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży egzemplarzowej i powierzchni reklamowej oraz braku możliwości organizacji zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki Wprost.

Biorąc pod uwagę opisaną sytuację oraz prognozy związane z rozwojem Epidemii podjęto decyzję o rezygnacji z wydawania drukowanej wersji tygodnika „Wprost”. Rezygnacja z wydawania drukowanej wersji tygodnika nie oznacza jednak rezygnacji z przygotowywania jego elektronicznej/cyfrowej wersji.  Nowe e-wydania tygodnika pojawią się w zaktualizowanej wersji i formacie.

„Pogłoski o śmierci prasy drukowanej nie wydają się przedwczesne i przesadzone.  Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość.” – powiedział Michał M. Lisiecki założyciel PMPG, wydawca „Wprost”.  „Mamy do czynienia z sytuacją wysoce nieprzewidywalną.  Trudno się przygotować na coś takiego jak obecna pandemia.  Im szybciej przystosujemy się do nowej sytuacji tym większe szanse na przetrwanie firmy. Mamy plan na zmianę i go dynamicznie wdrażamy.  Marka „Wprost” jest liderem wśród serwisów internetowych tygodników opinii. I w tym kanale cyfrowej dystrybucji treści będzie się dalej rozwijać”.

 

Jak zamówić nowe cyfrowe wydanie?

Bieżące, cyfrowe wydanie "Wprost” jest dostępne na stronie https://prenumerata.wprost.pl/ jak również w aplikacjach mobilnych dostępnych w Google Play i AppStore oraz kioskach z e-wydaniami: nexto.pl, e-kiosk.pl, e-gazety.pl,eprasa.pl, publio.pl, kiosk24.pl oraz publico24.pl

Wszyscy prenumeratorzy wydania cyfrowego Wprost, kontynuują subskrypcję bez zmian. Prenumeratorzy wersji drukowanej, otrzymają propozycję atrakcyjnej konwersji na e-wydanie.

Kiedy ostatnie wydanie WPROST?

W przyszłym tygodniu ukaże się ostanie, papierowe wydanie Wprost.  Zachęcamy do zakupu nie tylko na pamiątkę. W wydaniu będziemy radzić jak się odnaleźć w nowej rzeczywistości COVID-19.

Credo tygodnika pozostaje bez zmian:

(...) Nie chcemy gubić spraw ważnych i nam bliskich w powodzi słów, tym bardziej, że wiele słów pięknych i słusznych uległo dewaluacji. Nie chcemy składać deklaracji bez pokrycia. Nasz postawę, nasze dążenia i ambicje, będzie dokumentował każdy kolejny numer pisma. Jedno możemy obiecać naszym Czytelnikom; może to nam się czasem nie udawać, ale zawsze będziemy się starać pisać w p r o s t. 
[redakcja, 5 grudnia 1982 r.]

WAŻNE Linki:

O Wprost:

https://www.wprost.pl/o-awr-wprost

Wprost.pl liderem wśród serwisów tygodników opinii:

https://www.wprost.pl/kraj/10292340/wprostpl-ponownie-liderem-wsrod-serwisow-tygodnikow-opinii.html

KOD #zostańwdomu #czytajwdomu

Oto 7-dniowy KOD, umożliwiający czytanie e-prasy za darmo i bez limitu.

Wpisz PMPG7 w kiosku https://e.publico24.pl/presslub w aplikacji Publico24 Newsstand dostępnej w Apple i Google.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.