Pochłopień: Chcemy reprezentować interesy obywateli, domagając się od polityków rzetelnego wykonywania obowiązków

Pochłopień: Chcemy reprezentować interesy obywateli, domagając się od polityków rzetelnego wykonywania obowiązków

Jacek Pochłopień pokieruje od poniedziałku pracami redakcji tygodnika „Wprost” jako p.o. redaktora naczelnego. Jego zastępcą będzie Marcin Dzierżanowski.

Wydawca oczekuje od nowego kierownictwa redakcji realizacji spójnej wizji tygodnika, który nie będzie postrzegany jako prawicowy czy lewicowy. „To jest właśnie niezwykle trudna rola redaktora naczelnego, aby tytuł nie był szufladkowany jako gazeta tej czy innej opcji politycznej. „Wprost” zawsze było przede wszystkim tygodnikiem wspierającym polskich przedsiębiorców – i tę rolę będziemy umacniać, wychodząc jednocześnie naprzeciw oczekiwaniu merytorycznego tygodnika, który nie będzie się angażował w bieżący spór polityczny, a będzie jego recenzentem” – mówi Lisiecki.

„Dzięki między innymi mediom społecznościowym uwaga czytelników skupia się na bardzo różnych zagadnieniach, a poglądy kształtują się w poprzek linii podziałów partyjnych. W coraz większym stopniu wyborcy będą  oczekiwać od polityków przede wszystkim sprawnego zarządzania określonym obszarem rzeczywistości. My chcemy reprezentować interesy obywateli, domagając się od polityków rzetelnego wykonywania swoich obowiązków” - mówi p.o. redaktora naczelnego „Wprost” Jacek Pochłopień. Dodaje, że pod jego kierownictwem redakcja większą wagę będzie przywiązywała do mediów społecznościowych jako inspiracji i źródła tematów. Więcej miejsca w tygodniku zajmą też nowe technologie oraz ich wpływ na codzienne życie, przemiany społeczne. „Nasi czytelnicy występują w różnych rolach: pracowników, pracodawców, obywateli, partnerów w związkach, rodziców etc. Zamierzamy kierować do nich treści odpowiadające tym różnym rolom, inspirujące i wspierające w rozwoju. Chcemy zaspokajać różne potrzeby czytelników” – podkreśla Pochłopień. Deklaruje, że w każdym tekście będzie walczyć o każdego czytelnika.

Pochłopień zwraca uwagę, że siłą „Wprost” zawsze był zespół - grono doświadczonych redaktorów i dziennikarzy, analizujących wydarzenia i docierających do ekskluzywnych informacji. Tygodnik pozostanie miejscem pogłębionych analiz, prezentacji nowych zjawisk i reportaży, serwis wprost.pl - newsów. 

Zapowiada także większe otwarcie tygodnika na wydarzenia i tematy z całego kraju. „Doświadczenia naszych projektów samorządowych pokazują, że rozwiązania niektórych problemów mogą kryć się na przykład w nowej ustawie, ale również w pomysłach realizowanych na szczeblu lokalnym. Będziemy chcieli o te rozwiązania walczyć, a dobre praktyki – pokazywać” – mówi Pochłopień.

P.o. naczelnego „Wprost” nie kryje optymizmu.  „Czytelnictwo w Polsce nie umiera, wręcz przeciwnie, ludzie nigdy tyle nie czytali ile w dobie rozwoju internetu oraz mediów społecznościowych. Tygodniki opinii w Polsce mają duży potencjał, trzeba tylko wyjść naprzeciw potrzebom czytelników” – mówi.

Jacek Pochłopień od sierpnia 2015 r. był zastępcą naczelnego „Wprost” odpowiedzialnym m.in. za projekty specjalne. Wcześniej przez blisko 10 lat był zastępcą redaktora naczelnego miesięcznika „Forbes”, kierował także działem Biznes tygodnika „Newsweek” oraz był redaktorem prowadzącym "Pulsu Biznesu". W „Forbesie” odpowiadał  za strategiczne projekty i publikacje, w tym za przygotowanie „Listy najbogatszych Polaków” oraz zestawienia Diamentów Forbesa. We „Wprost” prowadził m.in. projekt Orły Tygodnika Wprost, odpowiadał za raporty i projekty samorządowe. Kierował także projektem Młodzi Zdolni 2016 – Mój pomysł dla Polski”.

Zastępcą Pochłopienia będzie Marcin Dzierżanowski, od wielu lat związany z Wprost. Ostatnio był  kierownikiem działu Naród w tygodniku. Wcześniej był m.in. zastępcą redaktora naczelnego „Wprost”. W 2007 roku Dzierżanowski był nominowany do nagrody Grand Press w kategorii News oraz do nagrody im. Andrzeja Woyciechowskiego za artykuły publikowane w tygodniku „Wprost”.

Średnie rozpowszechnienie „Wprost” w pierwszym półroczu 2016 r. wynosiło 94 666. Tygodnik dłuższego czasu konsekwentnie realizuje strategię zwiększania zasięgu dotarcia ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju zasięgu wydań cyfrowych. Tygodnik intensyfikuje też swoją obecność w serwisach społecznościowych (prawie 180 000 fanów na Facebooku oraz 418 000 obserwujących na Twitterze) i stawia na rozwój nowego serwisu internetowego (1 500 000 użytkowników). 

Tygodnik Wprost https://twitter.com/TygodnikWPROST

Michał M. Lisiecki https://twitter.com/mmlisiecki

Jacek Pochłopień https://twitter.com/PochlopienJacek

Marcin Dzierżanowski https://twitter.com/mdzierzanowski

PMPG Polskie Media https://twitter.com/PMPG_PL

Wydawcą tygodnika „Wprost” jest AWR „Wprost”, spółka zależna giełdowej spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG). Bieżące informacje ze spółki na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.