„Wprost” skończył 35 lat

 „Wprost” skończył 35 lat

35 lat temu, 5 grudnia 1982 r. w Poznaniu ukazał się pierwszy numer tygodnika „Wprost”. Z okazji urodzin można kupić prenumeratę e-wydań „Wprost” z 35- procentowym upustem. 

„Nie chcemy składać deklaracji bez pokrycia. Naszą postawę, nasze dążenia i ambicje będzie dokumentował każdy kolejny numer pisma. Jedno możemy obiecać naszym Czytelnikom: może to nam się czasem nie udawać, ale zawsze będziemy się starać pisać wprost”  - deklarował na wstępie zespół tygodnika pod kierownictwem Janusza Przybysza.

Te słowa do dzisiaj pozostają credo tygodnika kierowanego przez Jacka Pochłopienia i są wyznacznikiem tego, co dla redakcji „Wprost” jest naprawdę ważne. Chcemy tworzyć w przestrzeni medialnej miejsce wolne od wojny polsko-polskiej i podziałów plemiennych, aby wrócić do podstaw dziennikarstwa i zajmować się sprawami ważnymi społecznie, aby występować w dobrze pojętym interesie społecznym – mówił Pochłopień, obejmując funkcję redaktora naczelnego.

Dzisiaj „Wprost” jest chlubnym wyjątkiem na brutalnie podzielonej scenie mediów zaangażowanych politycznie, stojących na barykadach wojny, którą same napędzają i podsycają. Na łamach tygodnika swoje felietony publikują m.in. Ryszard Czarnecki i Jan Rokita, ale także Magdalena Środa i Ewa Wanat. Swoje miejsca mają tu również Waldemar Skrzypczak, Paweł Kowal, Jan Śpiewak, Jan Wróbel i Michał Witkowski. 

O swoim jubileuszu tygodnik przypomina od blisko dwóch miesięcy, publikując na łamach wybrane najciekawsze materiały z historycznych wydań. M.im. w bieżącym numerze można znaleźć wywiad z Adamem Małyszem z… 1996 r. 

Od 1989 r. „Wprost” jest tygodnikiem ogólnopolskim. Od 1990 r. na łamach „Wprost” ukazuje się lista najbogatszych Polaków. Od 1991 r. redakcja wybiera Człowieka Roku.  W 1995 r. jako jeden z pierwszych tytułów prasowych uruchomił własny serwis internetowy – Wprost.pl.

Dzisiaj „Wprost”, pozostając poza bieżącym sporem politycznym i pozostawiając sobie rolę recenzenta wydarzeń, jest jednocześnie orędownikiem przedsiębiorczości i konsekwentnie wspiera polskich przedsiębiorców. Pod marką i patronatem „Wprost” wręczane są m.in. nagrody dla największych polskich firm (Polska Dwusetka), dla firm najbardziej innowacyjnych (Innowatory Wprost), dla najciekawszych produktów finansowych (Portfel Wprost) oraz dla największych i najbardziej dynamicznych firm w regionach (Orły Wprost).      

Więcej o początkach tygodnika „Wprost” w serwisie Wprost.pl (https://www.wprost.pl/tylko-u-nas/10090416/35-lat-tygodnika-wprost-jak-wygladaly-poczatki.html)

Od 2010 r. wydawcą „Wprost” jest PMPG Polskie Media. To notowana na GPW spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika „Wprost” oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.