Rekordowe wyniki serwisów internetowych PMPG Polskie Media.  #CyfrowyŚwiatWprost nabiera tempa.

Rekordowe wyniki serwisów internetowych PMPG Polskie Media. #CyfrowyŚwiatWprost nabiera tempa.

Ponad 150 milionów odsłon wygenerowały w marcu serwisy wprost.pl i dorzeczy.pl, należące do PMPG Polskie Media S.A. Oznacza to wzrost o 69% w stosunku do lutego i aż 177% w stosunku do marca ubiegłego roku.  Liczba użytkowników wzrosła w ciągu roku o ponad 20 milionów i osiągnęła poziom prawie 27 milionów unikalnych użytkowników (dane Google Analytics).

Wprost.pl zwiększył w ciągu roku swoją bazę użytkowników ponad czterokrotnie, tj. z 4,3 mln w marcu 2019 roku do 18 mln UU w marcu 2020 roku. Liczba odsłon serwisu zbliża się do 100 milionów.  Rewelacyjnymi wynikami może pochwalić się sekcja Zdrowie i Medycyna Wprost.pl. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba użytkowników zdrowie.wprost.pl wzrosła z 600 tysięcy do ponad 12 milionów UU.  Wg. przytoczonych przez Wirtualne Media statystyk Gemius, serwis zdrowotny Wprost zajął w marcu drugą pozycję wśród wszystkich witryn piszących o zdrowiu i medycynie. (https://bit.ly/39L1d6e)

„Niezmiernie cieszą nas wzrosty i rezultaty osiągane przez nasze serwisy.  Marzec był absolutnie rekordowy.  Oczywiście wiemy, że swoistym „dopalaczem” jest obecna sytuacja związana z pandemią.  Konsumpcja mediów zdecydowanie przenosi się do Internetu.  Ważne okażą się udziały rynkowe. Biorąc pod uwagę opublikowane wyniki dotyczące serwisów zdrowotnych spodziewamy się, że nasze rezultaty raportowane przez Gemius pokażą kolejny wzrost udziałów rynkowych i potwierdzą dominację wśród tytułów opinii.” – powiedział Robert Pstrokoński, członek Zarządu PMPG odpowiedzialny za działalność wydawniczą.

25 marca Zarząd PMPG podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego spółki zależnej AWR „Wprost”, tj. zakończeniu wydawania drukiem tygodnika „Wprost” i skupieniu się na tworzeniu i dystrybucji treści w Internecie. Zapowiedziano pojawienie się e-wprost w nowej odsłonie i rozwój nowych formatów składających się na #CyfrowyŚwiatWprost.

Ostatnie wydanie tygodnika “Wprost” ukazało się drukiem 30 marca, po prawie 40 latach obecności na rynku.  Nie zabrakło w nim stron na których redakcja wspomina najważniejsze wydarzenia („…na łamach naszej gazety działa się historia”), piszących do Wprost autorów („…pisali dla nas wybitni intelektualiści, najlepsi felietoniści i legendarni dziennikarze”) i „…okładki, które nie tylko przeszły do historii, lecz także ją tworzyły ”.

Twórca i większościowy udziałowiec PMPG Michał M. Lisiecki ogłosił: „Umarł król, niech żyje król!  Mówiąc wprost: prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość.  Nowy cyfrowy świat czeka na odważnych, chodź z nami!”   W swoim liście zamieszczonym w ostatnim wydaniu napisał m.in.: „Epidemia COVID-19 unaocznia, że gospodarka, w której człowiek jest w centrum zrównoważonego rozwoju jest teraz strategicznym wyzwaniem dla wszystkich świadomych przedsiębiorców. Dlatego zdecydowałem się być pierwszym polskim wydawcą, który zbuduje ofertę produktów z zerowym śladem emisji węglowej #ZeroCarbonFootprint. Będziemy tworzyli wspólnotę mediów i ich odbiorców dla których odbudowa ekosystemu jest priorytetem.  Zapraszam do dalszej współpracy i lektury już w Nowym Cyfrowym Świecie Wprost. Bądź eko. Chodź z nami. #CyfrowyŚwiatWprost czeka”.

Więcej:

https://media.pmpg.pl/pr/494678/ostatnie-drukowane-wydanie-tygodnika-wprost-wydawca-oglasza-cyfrowyswiatwprost

https://media.pmpg.pl/pr/493702/awr-wprost-zmienia-model-wydawniczy-publikacja-tresci-tylko-w-wersji-elektronicznej-prasa-jaka-znamy-odchodzi-w-przeszlosc

Ostatnie wydanie tygodnika Wprost jest dostępne w kioskach i salonikach prasowych w całym kraju oraz w formie e-wydania , również w aplikacjach App Store i Google Play. Drukowany, pamiątkowy numer można również zamówić pocztą na prenumerata.wprost.pl.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.