„Do Rzeczy” nr 39:   Polska strategia walki z koronawirusem jest nawet trudna do zdefiniowania. Składa się z wielu absurdów – dowodzi Łukasz Warzecha.

„Do Rzeczy” nr 39: Polska strategia walki z koronawirusem jest nawet trudna do zdefiniowania. Składa się z wielu absurdów – dowodzi Łukasz Warzecha.

Polska strategia walki z koronawirusem jest nawet trudna do zdefiniowania. Składa się z wielu absurdów – dowodzi Łukasz Warzecha w tekście „Szaleństwo bez metody” i wylicza najdziwniejsze pomysły, które mają nas chronić przed pandemią.

Łukasz Zboralski przygląda się z kolei pandemii pod względem dostępności do lekarzy w tekście „Odsunięci od lekarzy”. I wylicza niebezpieczeństwa związane z tym, że Polacy mają wciąż utrudniony kontakt nawet z lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej. - Dlaczego ludzie mogli wrócic do zakładów pracy, dzieci do szkół, ale pacjenci do lekarzy wciąż nie mogą? – pyta i wskazuje na zagrożenie życia zwłaszcza pacjentów kardiologicznych i onkologicznych.

Jakub Wozinski w tekście „Biznes w epoce COVID-19” pokazuje, że w czasie kryzysu niektóre firmy zanotowały gigantyczne zyski, a ich właściciele z dnia na dzień stali się miliarderami, także w Polsce.

Na łamach „Do Rzeczy” również:

- W sejmowych kuluarach i na korytarzach w państwowych mediach da się słyszeć powtarzaną ze zgroza, na razie szeptem ,herezję, która jeszcze dwa tygodnie temu była nie do pomyślenia: „Naczelnik zniszczy nas wszystkich!”– pisze Rafał A. Ziemkiewicz w tekście „Coś w PiS pękło”.

- „Piątka dla zwierząt” to także próba otwarcia PiS na młodych wyborców. W partii wiedzą, że bez tej grupy trudno będzie wygrywać następne wybory – uważa Kamila Baranowska i wskazuje w tekście „Piątka dla młodzieży”, dlaczego PiS postanowił zaryzykować wprowadzenie ustawy zakazującej m.in. hodowli zwierząt futerkowych.

Piotr Semka w tekście „Rozstanie po krakowsku” analizuje polityczną drogę Jadwigi Emilewicz.

- Chcemy być i z Europą, i z Rosją – tłumaczy w rozmowie z Maciejem Pieczyńskim Swietłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji. Opisuje determinację swoich rodaków: - To będzie długa, monotonna i uporczywa walka z reżimem, która pewnie zmęczy i znudzi Europę, Rosję, i nas też. Ale musi pan zrozumieć, że Białorusini już się nie zmienią.

- Po przebiciu granicy 2 bln dol. rynkowa wartość Apple przekroczyła wartość PKB nie tylko Polski, lecz także Kanady, Korei Południowej, Rosji czy Włoch. W sumie Apple, Amazon, Facebook i Google warte są już ponad 5 bln dol. Czy tak potężne firmy można zmusić do przestrzegania reguł zdrowej konkurencji? – zastanawia się Jacek Przybylski w tekście „Rządy Big Tech”.

- Rewolucja obyczajowa zwyciężyła na Zachodzie, ponieważ ci, którzy mogli i powinni podjąć debatę, nie odważyli się tego zrobić. Tomasz Terlikowski zachęca nas dzisiaj do powtórzenia tej strategii – Mariusz Dzierżawski polemizuje z Tomaszem Terlikowskim w tekście „Jak przegrać wojnę cywilizacji”.

Ponadto w numerze „Do Rzeczy”: dodatek specjalny – „Izraelska polityka historyczna – wzór skuteczności”;

Tomasz Rowiński o transferze posłanki Lewicy do ruchu Szymona Hołowni („Porażka lewicy”); Agnieszka Niewińska o tym, jak prezes PiS wkroczył na TikToka („Wyzwanie prezesa”); Rozmowa z pisarzem i reżyserem Markiem Kochanem o spektaklu „Trójkąt bermudzki” („Wyspa niezgody”); Piotr Gociek o nowym serialu „Wychowane przez wilki” („Czy androidy śnią o dzieciach?”); Jan Parys o tym, jak promować Trójmorze („Trójmorze i Bruksela”); Teresa Stylińska o tym, jak BBC utraciła swoje standardy („Wszystkie grzechy BBC”); Rozmowa z Hermannem Tertschem, hiszpanskim dziennikarzem, pisarzem i publicysta, posłem VOX do Parlamentu Europejskiego („Wierzyłem w inną Unię”); Katarzyna Pinkosz o leczeniu raka gruczołu krokowego („Nie czekajmy na przerzuty”).

Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od poniedziałku, 21 września 2020 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.