Michał Kobosko pokieruje POINT GROUP BUSINESS UNIT

Platforma Mediowa Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM) uruchamia POINT GROUP BUSINESS UNIT – projekt medium biznesowego, kierowanego przede wszystkim do przedsiębiorców. Szefem projektu z dniem 1 marca 2011 r. zostanie Michał Kobosko, który docelowo obejmie również funkcję redaktora naczelnego nowego tytułu prasowego (tytuł zostanie podany w późniejszym terminie).

Celem projektu jest profesjonalne działanie na rynku tworzenia, zarządzania i publikacji treści gospodarczych. Wydanie nowego tytułu prasowego to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonego przedsięwzięcia. POINT GROUP BUSINESS UNIT w fazie przygotowawczej będzie finansowany ze środków własnych Grupy Kapitałowej PMPG SA.

„Po 20 latach gospodarki wolnorynkowej znacząca część społeczeństwa nadal nie rozumie podstawowych pojęć ekonomicznych i zależności gospodarczych. Co gorsza, w grupie tej są również ci, którzy uchwalają ustawy i mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie polskiej gospodarki” – mówi Michal M. Lisiecki, prezes Zarządu PMPG SA. Jego zdaniem w Polsce za mało się pisze o gospodarce, o jej podstawowych procesach i prawach, w sposób, który byłby zrozumiały i atrakcyjny dla masowego czytelnika. I dodaje, że jako wydawca WPROST miał możliwość przyjrzenia się z bliska temu segmentowi. Przez ostatni rok tygodnik pisał o sprawach gospodarczych dużo więcej i dużo bardziej profesjonalnie niż kiedykolwiek wcześniej, na łamach tygodnika ukazywał się też przygotowywany we współpracy z The Economist (EIU) dodatek „Puls Gospodarki”.  

„To jednak zbyt mało w stosunku do potrzeb. A WPROST jest tygodnikiem o charakterze społeczno-politycznym, na biznes i gospodarkę nie zostaje wiele miejsca. Zresztą, tygodnik opinii nie jest najlepszym miejscem na podejmowanie tematów ekonomicznych, stąd pomysł na zupełnie nowy projekt, jakim jest POINT GROUP BUSINESS UNIT” – mówi Lisiecki.

Nowy projekt PMPG SA ma czerpać z najlepszych wzorców - od The Economist, z którym PMPG już współpracuje, poprzez Financial Times czy CNBC Business. Będzie też otwarty na współpracę ze środowiskami biznesowymi, w tym organizacjami działającymi na rzecz przedsiębiorców, takimi jak PKPP Lewiatan, Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza, Business Centre Club, Polska Rada Biznesu, a także środowiskami ekspertów skupionych wokół Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów, Forum Obywatelskiego Rozwoju, Centrum im. Adama Smitha itp. Partnerem dla nich ma być zespół najlepszych dziennikarzy zajmujących się tematyką gospodarczą i ekonomiczną.

Jak podkreśla prezes PMPG SA, poprzeczka jest zawieszona wysoko, ale dlatego właśnie szefem projektu został Michał Kobosko, który z sukcesami współtworzył lub zmieniał wiele tytułów na polskim rynku prasowym (m.in. „BusinessWeek”, „Puls Biznesu”, „Newsweek”, „Forbes”, „Dziennik Gazeta Prawna”). 

„Bardzo się cieszę, że mogę dołączyć do zespołu Point Group. Na nieco skostniałym i defensywnym rynku medialnym to wydawnictwo, nie tylko na przykładzie tygodnika WPROST, udowodniło, że nie boi się nowych, śmiałych przedsięwzięć, które dobrze wpisują się w potrzeby odbiorców mediów” – podkreśla Michał Kobosko.

Nowy projekt Platformy Mediowej Point Group nie będzie bezpośrednio powiązany z wydawanym przez PMPG tygodnikiem WPROST, ale według złożeń wydawcy, będzie współpracować z działem Biznes, którym kieruje Ryszard Holzer.

Michal Kobosko jest jednym z najbardziej doświadczonych redaktorów średniego pokolenia. Dziennikarskie szlify zdobywał w "Gazecie Wyborczej", następnie był zastępcą redaktora naczelnego dziennika "Puls Biznesu" oraz szefem portalu pulsbiznesu.pl, był również związany z dwutygodnikiem "BusinessWeek". W latach 2005–2006 pełnił obowiązki zastępcy redaktora naczelnego oraz redaktora naczelnego miesięcznika "Forbes". Od października 2006 pełnił funkcję redaktora naczelnego "Newsweek Polska" (do wiosny 2009). W czerwcu 2009 został redaktorem naczelnym gazety "Dziennik. Polska-Europa-Świat". Od 14 września 2009, gdy doszło do fuzji "Gazety Prawnej" i "Dziennika", pełnił obowiązki redaktora naczelnego "Dziennika Gazety Prawnej". W 2010 r. wrócił do Axel Springer Polska, gdzie został wydawcą czasopism "Newsweek Polska" i "Forbes". Przez wiele lat zasiadał w jury konkursu Grand Press, jest członkiem kapituł Nagrody im. Lesława A. Pagi, Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego, członkiem Rady Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Platforma Mediowa Point Group S.A. powstała w 1997 r. z inicjatywy studenta Michała Lisieckiego, dzisiaj Prezesa Zarządu i jednego z głównych akcjonariuszy spółki. Od tego czasu konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć oraz rozszerzając portfolio mediów. W Grupie PMPG SA działa również broker internetowy, broker OOH oraz sieć dystrybucji prasy. Od 2006 r. PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM)jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są jeden z najbardziej opiniotwórczych tygodników na polskim rynku - tygodnik „WPROST”, najstarszy polski magazyn filmowy FILM, kultowy magazyn muzyczny „Machina” oraz magazyn studencki „?dlaczego”.