Zapaleni do biznesu – raport magazynu studenckiego „?dlaczego”

Zapaleni do biznesu – raport magazynu studenckiego „?dlaczego”

Rok 2011 dla polskiej przedsiębiorczości może okazać się przełomowy. Jesteśmy bowiem świadkami niespotykanego jak dotąd boomu na zakładanie studenckich firm. I prawdopodobnie tylko kwestią czasu jest dzień, w którym młody polski biznesmen będzie mógł bez żadnych kompleksów równać się z założycielami Facebooka lub szefem Microsoftu. Skąd w młodych taki zapał do biznesu? O tym w raporcie w najnowszym numerze magazynu „?dlaczego”.

Magazyn studencki „?dlaczego” – już od środy na wybranych uczelniach w całej Polsce.

Już pod koniec 2007 r. unijny Eurobarometr opublikował raport „Badanie przedsiębiorczości w krajach Unii Europejskiej, USA, Islandii i Norwegii”. Wynika z niego, że prawie połowa Polaków w wieku od 15 do 24 lat chce w ciągu najbliższych pięciu lat założyć firmę. Dzisiaj odsetek ten się zwiększa. W badaniu przeprowadzonym na Uniwersytecie Śląskim w styczniu tego roku ponad 60 procent ankietowanych przyznało, że myśli o własnym biznesie, a według podobnego badania zorganizowanego na Mazowszu, swoim szefem chce być prawie co drugi student. Skąd takie zainteresowanie młodych prowadzeniem działalności? Dlaczego wolą mieć firmy, niż pracować w korporacjach? Jakie są najciekawsze studenckie pomysły na biznes? Które z nich mają największe szanse, by przekształcić się w dochodowe przedsiębiorstwa? Gdzie młodzi biznesmeni mogą szukać pomocy i dofinansowania? Na te pytania odpowiada raport „Zapaleni do biznesu” w kwietniowym numerze „?dlaczego”.

Dla tych, którzy o własnej firmie nie myślą, ale chcą mieć pewność, że po skończeniu studiów bez problemu znajdą zatrudnienie – ranking wydziałów najpopularniejszych kierunków. Tegoroczna, 6. edycja rankingu, powstała na podstawie opinii przedstawicieli największych firm z całej Polski. Wskazali oni, absolwentów których wydziałów najchętniej zatrudniają. Pod lupę zostały wzięte takie kierunki jak budownictwo, pedagogika, zarządzanie, prawo i informatyka. Które wydziały są według pracodawców najlepsze? O tym w najnowszym „?dlaczego”.

W kwietniowym numerze również o tym, jak podczas rozmowy kwalifikacyjnej czytać mowę ciała rekrutera, czy da się go jakoś przechytrzyć i dlaczego przed interview warto się dobrze wyspać, o czym koniecznie trzeba pamiętać podczas pierwszych dni w nowym miejscu pracy, a także o tym, które firmy zapewniają najlepsze świadczenia i najbardziej rozpieszczają swoich pracowników.

Ogólnopolski magazyn studencki „?dlaczego” od września jest dystrybuowany bezpłatnie i stanowi element pakietu Student Platformy Mediowej Point Group. W ramach pakietu ukazuje się również  comiesięczny dodatek „?dlaczego” do tygodnika „Wprost”. Na pakiet Student składają się również portal dlaczego.com.pl, kanał „?dlaczego” Student TV, przewodnik wakacyjny dla młodych ludzi „dlatego!” i kierowane do studentów akcje ambientowe i BTL. Projekt Platformy Mediowej Point Group gwarantuje najbardziej efektywne dotarcie blisko dwumilionowej grupy studentów.

„?dlaczego” ukazuje się od 1997 r. Jego wydawcą jest Media Point Group Sp. z o.o., spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. Media Point Group jest również wydawcą uruchomionego w październiku 2009 r. portalu www.dlaczego.com.pl.