BLOOMBERG BUSINESSWEEK wyda polską edycję we współpracy z POINT GROUP

BLOOMBERG BUSINESSWEEK wyda polską edycję we współpracy z POINT GROUP

 

Bloomberg Businessweek Polska będzie pierwszą nową zagraniczną edycją tygodnika od czasu zakupu tytułu przez Bloomberg

Informacja prasowa

Warszawa, Polska, 21 czerwca, 2011 – Point Group Business Unit i Bloomberg Businessweek ogłosiły dzisiaj plan wydawania począwszy od jesieni 2011 r. polskiej edycji czasopisma Bloomberg Businessweek. Dzięki nowej umowie wydawniczej, Bloomberg Businessweek obejmie swoim zasięgiem jeden z najszybciej rozwijających się gospodarczo krajów europejskich. 

Bloomberg Businessweek Polska będzie wydawany jako dwutygodnik i będzie zawierał zarówno materiały przygotowywane przez 2 300 dziennikarzy pracujących dla Bloomberga na całym świecie, w tym także w warszawskim oddziale firmy, jak i lokalne treści finansowo-gospodarcze przygotowywane przez zespół Point Group Business Unit – spółki zależnej Platformy Mediowej Point Group S.A. Redaktorem naczelnym Bloomberg Businessweek Polska będzie Michał Kobosko, project manager Point Group Business Unit.  

Partnerstwo Point Group i Bloomberg stanowi kolejny dowód zaangażowania Bloomberg w zwiększenie globalnego zasięgu i rozwój pisma. W I kwartale 2011 r. wzrost liczby reklam w światowej edycji Bloomberg Businessweek wyniósł 49 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (wg danych amerykańskiej organizacji Publishers Information Bureau analizującej przychody czasopism z reklamy). Ponadto, w porównaniu z rokiem 2009, w drugiej połowie 2010 pismo zdobyło 37 000 nowych prenumeratorów indywidualnych, co oznacza wzrost o 7 proc. w stosunku do roku poprzedniego (według Audit Bureau of Circulation, organizacji monitorującej nakład prasy). W kwietniu 2011 r. tygodnik uruchomił swoją pierwszą aplikację na iPad, która spotkała się z pozytywnymi recenzjami wpływowych mediów biznesowych i poświęconych technologiom, jak Tech Crunch czy Business Insider, oraz ze strony czytelników, którzy przyznali aplikacji 4,5 gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali ocen w sklepie iTunes. To potwierdza, że czytelnicy i reklamodawcy na świecie akceptują odświeżony format Bloomberg Businessweek. 

„Nowy tytuł rozszerzy ofertę Point Group o opiniotwórcze pismo biznesowe, znakomicie wpisujące się w strategię rozwoju PMPG jako wydawcy" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group S.A. - „Wydając  Bloomberg Businessweek Polska, zagwarantujemy naszym czytelnikom dostęp do informacji biznesowych na najwyższym merytorycznym poziomie, a naszym partnerom będziemy mogli zaproponować nowy, atrakcyjny kanał komunikacji z rynkiem.”

„Dzięki współpracy z Point Group, będziemy wydawać polską edycję Bloomberg Businessweek, która zapewni czytelnikom pogłębioną informację zarówno o rynku lokalnym, jak i o gospodarce światowej, zapewniając jednocześnie reklamodawcom dotarcie do wpływowych gremiów gospodarczych i finansowych w Polsce" – mówi Paul Bascobert, prezes Bloomberg Businessweek. - „Jesteśmy zadowoleni z faktu, że możemy współpracować z takim dynamicznym wydawcą, jak Point Group."

„Chcemy połączyć globalne atuty silnego pisma międzynarodowego, jakim jest Bloomberg Businessweek, z wiedzą o lokalnych realiach, którą dysponują polscy dziennikarze i redaktorzy" - dodaje Michał Kobosko. - „Jesteśmy przekonani, że polski rynek z zainteresowaniem powita tytuł, który będzie oferować gruntowny wgląd w aktualne zjawiska i tendencje zachodzące w polskiej  i w światowej gospodarce."

„Bloomberg w pełni angażuje się w rozwój marki Bloomberg Businessweek w Polsce i w innych kluczowych centrach gospodarki, aby w ten sposób dotrzeć do jak największej liczby wpływowych czytelników” – mówi Jonathan Foster Kenny, wiceprezes i Dyrektor Sprzedaży Międzynarodowej Bloomberg Businessweek. – „Porozumienie z Point Group Business Unit pozwoli nam na zbudowanie znakomitego lokalnego produktu dla rosnącego sektora biznesowego i finansowego w Polsce.”  

Bloomberg Businessweek Polska będzie dostępny w Internecie pod adresem www.bbwp.pl (oraz   www.BloombergBusinessWeekPolska.pl).

O Point Group Business Unit:

POINT GROUP BUSINESS UNIT Sp. z o.o. jest spółką zależną Platformy Mediowej Point Group (GPW: POINTGROUP, PGM). Jej celem jest profesjonalne działanie na rynku tworzenia, zarządzania i publikacji treści gospodarczych. Jednym z elementów przedsięwzięcia jest wprowadzenie na rynek gospodarczego tytułu prasowego. Projektem zarządza Michał Kobosko.

 

O Platformie Mediowej Point Group S.A.:

Platforma Mediowa Point Group S.A. powstała w 1997 r. z inicjatywy studenta Michała Lisieckiego, dzisiaj Prezesa Zarządu i jednego z głównych akcjonariuszy spółki. Od tego czasu konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć oraz rozszerzając portfolio mediów. W Grupie PMPG SA działa również agencja reklamowa, broker internetowy oraz sieć dystrybucji prasy. Od 2006 r. PMPG SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wśród wydawanych przez PMPG i jej spółki zależne tytułów są jeden z najbardziej opiniotwórczych tygodników na polskim rynku - tygodnik WPROST, najstarszy polski magazyn filmowy FILM, kultowy magazyn muzyczny „Machina” oraz magazyn studencki „?dlaczego”.

O Bloomberg Businessweek:

Bloomberg Businessweek, uznany przez Adweek za jedno z najlepiej prosperujących i najbardziej wpływowych czasopism 2011 roku, jest wiarygodnym  źródłem istotnych i wyczerpujących informacji i analiz, na których przedsiębiorcy opierają decyzje dotyczące przyszłości swoich firm. Bloomberg Businessweek, prezentując globalną perspektywę, pomaga osobom kierującym firmami odnosić korzyści z podejmowania mądrzejszych, szybszych i bardziej przemyślanych decyzji. Bloomberg Businessweek, założony w roku 1929, jest obecnie liderem rynku, posiadając ponad 4,7 miliona czytelników w 140 krajach świata. Z siecią ponad 2 300 dziennikarzy i analityków pracujących w 146 oddziałach w 72 krajach, Bloomberg Businessweek nie ma sobie równych w przybliżaniu obrazu światowej gospodarki.

O Bloomberg:

Bloomberg, wiodąca globalna organizacja specjalizująca się w dostarczaniu informacji i wiadomości gospodarczo-finansowych, umożliwia wpływowym decydentom osiąganie przewagi konkurencyjnej zapewniając im dostęp do dynamicznej sieci informacji, ludzi i idei. Główny atut firmy - szybkie i staranne przekazywanie informacji, wiadomości i danych analitycznych za pośrednictwem innowacyjnych technologii - leży u podstaw specjalistycznego serwisu Bloomberg Professional, przekazującego w czasie rzeczywistym informacje finansowe dla ponad 300 000 subskrybentów na całym świecie. Rozwiązania Bloomberg dla firm, opierające się na atutach tej organizacji i wykorzystujące nowe technologie, umożliwiają klientom efektywniejsze i skuteczniejsze uzyskiwanie, integrowanie, rozpowszechnianie i zarządzanie danymi i informacjami. Za pośrednictwem specjalistycznych platform, takich jak Bloomberg Law, Bloomberg Government i Bloomberg New Energy Finance, Bloomberg udostępnia informacje, wiadomości i dane analityczne decydentom nie tylko w branży finansowej, ale także w wielu innych sektorach. Z kolei wiadomości Bloomberg News, przekazywane przez wyspecjalizowany serwis informacyjny Bloomberg Professional, korzystający z TV, radia, sieci komórkowych, Internetu oraz dwóch czasopism - Bloomberg Businessweek i Bloomberg Markets, docierają na wszystkie kontynenty dzięki liczącej ponad 2 300 osób kadrze specjalistów od informacji i multimediów pracujących w 146 biurach w 72 krajach świata. Bloomberg LP, którego siedziba mieści się w Nowym Jorku, zatrudnia ponad 13 000 osób w 185 oddziałach na całym świecie.

Więcej informacji udzielają:

Ryszard Solski

SOLSKI BURSON-MARSTELLER

Krakowskie Przedmieście 47/51

00-071 Warszawa

tel. +48 22 242 86 10,

fax: +48 22 242 86 01

mob.: +48 602 242 004

e-mail: rsolski@solskibm.pl

Anna Pawłowska-Pojawa

PR MANAGER

Platforma Mediowa Point Group SA

Al. Jerozolimskie 146 C

02-305 Warszawa

tel.: +48 22 347 51 17

fax: +48 22 347 50 00

mob.: +48 508 040 660

e-mail: a.pawlowska@point-group.pl