WPROST – najchętniej kupowany, najczęściej cytowany polski tygodnik

Sprzedaż egzemplarzowa: 

139,5 tys. egz. wyniosło w październiku rozpowszechnienie płatne tygodnika WPROST. Wg danych opublikowanych przez ZKDP rozpowszechnienie WPROST wzrosło o 8,8 proc. w stosunku do września 2011 r. i było najwyższe wśród tygodników opinii.

Za WPROST we wrześniowym zestawieniu uplasowały się m.in. „Newsweek Polska":  128,3 tys. egz. (wzrost o 7,3 proc.), „Gość Niedzielny": 136,9 tys. egz. (spadek o 5 proc.), „Uważam Rze. Inaczej pisane": 126,9 tys. egz. (spadek o 5,5 proc.), „Polityka": 124,8 tys. egz. (spadek o 7,8 proc.) oraz „Gazeta Polska": 64 tys. egz. (spadek o 5,2 proc.).

Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze dystrybuowane w samolotach, hotelach i restauracjach.

Przychody reklamowe:

WPROST pozostaje także liderem przychodów reklamowych. Wg danych Kantar Media, cennikowe przychody z reklam tygodnika w okresie od stycznia do października 2012 r. wynosiły 107,05 mln zł i były o 20 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku 2011.

Cytowalność:

WPROST jest również najczęściej cytowanym, a co za tym idzie – najbardziej opiniotwórczym - polskim tygodnikiem. W listopadzie inne media powoływały się na publikacje WPROST 155 razy – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów pt.: „Najbardziej opiniotwórcze media w listopadzie 2012”. W tym samym czasie „Newsweek Polska” cytowano 134 razy, a „Politykę” - 78. W sumie od początku roku media powoływały się na publikacje tygodnika WPROST ponad 2000 razy. Raporty Instytutu Monitorowania Mediów opierają się na monitoringu tytułów prasowych oraz mediów elektronicznych (telewizji, radia i Internetu). Nie uwzględniają natomiast cytowań w tzw. „przeglądach prasy”.

 *****

Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest od Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Michał Kobosko, a dla tygodnika piszą m.in. Anna Gielewska, Michał Majewski, Paweł Reszka, Sylwester Latkowski, Andrzej Stankiewicz, Piotr Śmiłowicz, Magdalena Rigamonti, Zofia Wojtkowska, Piotr Najsztub, Cezary Michalski, Tomasz Jastrun, Krzysztof Daukszewicz.