AWR „Wprost” zmienia model wydawniczy: publikacja treści tylko w wersji elektronicznej. „Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość.”
Zarząd PMPG Polskie Media S.A. podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego swojej spółki zależnej AWR „Wprost” wydawcy portalu wprost.pl i tygodnika „Wprost”. Od kwietnia treści pod marką Wprost będą publikowane tylko w formie elektronicznej poprzez serwis wprost.pl i w postaci zmienionych e-wydań. Ostatnie wydanie wersji papierowej zaplanowane jest na 30 marca 2020 roku.
Decyzja została podyktowana rozwojem sytuacji w kraju w następstwie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa. W związku z ogłoszeniem w dniu 20 marca 2020 roku stanu Epidemii, a wcześniej stanu zagrożenia epidemiologicznego, wprowadzone zostały w całym kraju ograniczenia i zalecenia dla obywateli oraz przedsiębiorców. Przynoszą one negatywne skutki w postaci ograniczenia liczby sprzedawanych egzemplarzy, co za tym idzie spadek przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży egzemplarzowej i powierzchni reklamowej oraz braku możliwości organizacji zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki Wprost.
Biorąc pod uwagę opisaną sytuację oraz prognozy związane z rozwojem Epidemii podjęto decyzję o rezygnacji z wydawania drukowanej wersji tygodnika „Wprost”. Rezygnacja z wydawania drukowanej wersji tygodnika nie oznacza jednak rezygnacji z przygotowywania jego elektronicznej/cyfrowej wersji. Nowe e-wydania tygodnika pojawią się w zaktualizowanej wersji i formacie.
„Pogłoski o śmierci prasy drukowanej nie wydają się przedwczesne i przesadzone. Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość.” – powiedział Michał M. Lisiecki założyciel PMPG, wydawca „Wprost”. „Mamy do czynienia z sytuacją wysoce nieprzewidywalną. Trudno się przygotować na coś takiego jak obecna pandemia. Im szybciej przystosujemy się do nowej sytuacji tym większe szanse na przetrwanie firmy. Mamy plan na zmianę i go dynamicznie wdrażamy. Marka „Wprost” jest liderem wśród serwisów internetowych tygodników opinii. I w tym kanale cyfrowej dystrybucji treści będzie się dalej rozwijać”.
Jak zamówić nowe cyfrowe wydanie?
Bieżące, cyfrowe wydanie "Wprost” jest dostępne na stronie https://prenumerata.wprost.pl/ jak również w aplikacjach mobilnych dostępnych w Google Play i AppStore oraz kioskach z e-wydaniami: nexto.pl, e-kiosk.pl, e-gazety.pl,eprasa.pl, publio.pl, kiosk24.pl oraz publico24.pl
Wszyscy prenumeratorzy wydania cyfrowego Wprost, kontynuują subskrypcję bez zmian. Prenumeratorzy wersji drukowanej, otrzymają propozycję atrakcyjnej konwersji na e-wydanie.
Kiedy ostatnie wydanie WPROST?
W przyszłym tygodniu ukaże się ostanie, papierowe wydanie Wprost. Zachęcamy do zakupu nie tylko na pamiątkę. W wydaniu będziemy radzić jak się odnaleźć w nowej rzeczywistości COVID-19.
Credo tygodnika pozostaje bez zmian:
(...) Nie chcemy gubić spraw ważnych i nam bliskich w powodzi słów, tym bardziej, że wiele słów pięknych i słusznych uległo dewaluacji. Nie chcemy składać deklaracji bez pokrycia. Nasz postawę, nasze dążenia i ambicje, będzie dokumentował każdy kolejny numer pisma. Jedno możemy obiecać naszym Czytelnikom; może to nam się czasem nie udawać, ale zawsze będziemy się starać pisać w p r o s t.
[redakcja, 5 grudnia 1982 r.]
WAŻNE Linki:
O Wprost:
https://www.wprost.pl/o-awr-wprost
Wprost.pl liderem wśród serwisów tygodników opinii:
https://www.wprost.pl/kraj/10292340/wprostpl-ponownie-liderem-wsrod-serwisow-tygodnikow-opinii.html
KOD #zostańwdomu #czytajwdomu
Oto 7-dniowy KOD, umożliwiający czytanie e-prasy za darmo i bez limitu.
Wpisz PMPG7 w kiosku https://e.publico24.pl/presslub w aplikacji Publico24 Newsstand dostępnej w Apple i Google.
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.
