01.06.2022, 14:52, PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

    Notatka prasowa

    Trzy nowe podcasty WPROST. Dostęp otwarty dla wszystkich użytkowników wprost.pl oraz na zewnętrznych platformach streamingowych.


    „Wprost Przeciwnie”, „Wprost o Kulturze”, „Niedyskrecje Parlamentarne” – to  nowe formaty z autorskiej serii, które we współpracy ze Studiem Plac wprowadziliśmy na stałe do oferty wydawniczej. Nowe treści ukazują się co tydzień w serwisie wprost.pl oraz na Spotify, Google Podcast i YouTube.
Jako medium wyłącznie cyfrowe potrzebujemy dotrzeć z naszą ofertą wydawniczą nie tylko do użytkowników odwiedzających serwis wprost.pl, szukających informacji w Google,  czy konsumujących treści w mediach społecznościowych. Wychodzimy na przeciw trendom  i otwieramy na nowy,  dynamicznie rozwijający się kanał dystrybucji dla naszych treści. Naszym celem jest  jakościowe dziennikarstwo w formie audio. Wprowadziliśmy na stałe 3 programy o tematyce kulturalnej, politycznej i społecznej.  
„Niedyskrecje parlamentarne” – to podcast Joanny Miziołek i Elizy Olczyk o polityce od kulis. Jest rozszerzeniem wychodzących w każdy poniedziałek „Niedyskrecji parlamentarnych”. Zawiera kuluarowe informacje, komentarze i opisy politycznej rzeczywistości.
 „Wprost o Kulturze” – swobodnie, otwarcie i bez nadęcia. Pokazujemy, że kultura jest dla wszystkich i do obcowania z nią potrzebne są tylko szczere chęci i otwarta głowa. Gospodarzem podcastu jest redaktor działu Kultura we „Wprost” Maciej Drzażdżewski.
 „Wprost przeciwnie” – Maria Peszek śpiewa, że „Nic nie jest takim, jakim się wydaje”, a Paulina Socha-Jakubowska, dziennikarka i redaktorka „Wprost” coraz częściej się z nią zgadza. Właśnie dlatego w swoim autorskim podcaście z gośćmi rozmawia o tym, że w życiu warto weryfikować osądy, bo może jest „Wprost przeciwnie” niż sądziliśmy do tej pory?
 W ramach współpracy, Studio PLAC odpowiedzialne będzie za produkcję każdego odcinka, opiekę technologiczną oraz montaż.
 – Z radością obserwujemy jak kolejne redakcje decydują się na tworzenie podcastów. Szczególnie dotyczy to prasy, która dzięki formie audio jest w stanie w pełni wykorzystać potencjał swoich redakcji – podkreśla Marcin Łukasik, współzałożyciel Studia PLAC. – Z naszego doświadczenia wynika, że kluczem do dobrego podcastu jest jego zawartość merytoryczna, którą gwarantują profesjonalni dziennikarze WPROST. My, jako studio, zapewniamy pełną produkcję i brzmienie na najwyższym poziomie.  Dodatkowo dzięki naszemu doświadczeniu, pracy w mediach, wiemy jak pracują redakcje, jesteśmy w stanie dopasować działania i wspólnie się uzupełniać – dodaje. Studio PLAC zajmuję się kompleksową produkcją podcastów i videocastów dla marek, redakcji oraz twórców indywidualnych. Od pomysłu, przez produkcję, aż po publikację.
Wspólnie ze Studiem Plac oraz Ogólnopolskim Panelem Badawczym Ariadna, przygotowaliśmy badanie na temat podcastów. Zapytaliśmy użytkowników Internetu o ich preferencje tematyczne dotyczące podcastów, jak i gdzie je konsumują, co jest dla nich ważne i w jaki sposób mogą na tym zyskać zarówno potencjalni partnerzy, jak i sami goście każdego odcinka. Raport z badania będzie dostępny w połowie czerwca na wprost.pl
PMPG Polskie Media S.A.
Spółka holdingowa działająca na rynku tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca serwisu wprost.pl, e-tygodnika „Wprost” i „Magazynu Wprost Premium” oraz spółka Orle Pióro, wydawca serwisu dorzeczy.pl i tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.