08.07.2022, 08:50, PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

    Notatka prasowa

    Wyprzedziliśmy tvp.info. Do Rzeczy liderem portali konserwatywnych.


    Według wyników badania Mediapanel Gemius za czerwiec 2022 roku, portal DoRzeczy.pl odwiedziło ponad 3,8 mln realnych użytkowników, to o blisko 452 tys. więcej niż w maju tego roku. Po raz pierwszy wyprzedziliśmy portal tvp.info, który odwiedziło 2,6 mln realnych użytkowników (o 1,26 mln mniej niż DoRzeczy.pl). Na kolejnych miejscach znalazły się wpolityce.pl (1,47 mln użytkowników), niezalezna.pl (0,74 mln użytkowników) i tvrepublika.pl (0,29 mln użytkowników). DoRzeczy.pl zanotowało też największą liczbę wizyt, która wyniosła w czerwcu 16,78 mln.
Media channel
Real users
Visits
dorzeczy.pl
         3 877 470 
       16 780 973 
tvp.info
         2 608 200
         9 281 286
wpolityce.pl
         1 472 418
         9 282 025
niezalezna.pl
            741 312
         6 808 372
tvrepublika.pl
            294 030
            752 940
Tab1.: Wyniki wybranych portali w czerwcu 2022 roku wg. badania Mediapanel Gemius
 Bardzo się cieszę z tych wyników. Pokazują one, że mimo trudnych czasów, Polacy szukają mediów niezależnych i jednocześnie wiarygodnych, konserwatywnych, ale broniących wolności. Przede wszystkim dziękuję naszym czytelnikom za to, że są z nami, że kupują tygodnik tak w wersji papierowej, jak cyfrowej i że odwiedzają nasz portal DoRzeczy.pl – mówi red. naczelny „Do Rzeczy" Paweł Lisicki.
– Czerwcowe wyniki ogromnie nas cieszą, ponieważ stoi za nimi ogromna praca całego zespołu. Pokazują one nie tylko, że konsekwentna praca ma sens, ale również, że czytelnicy szukają mediów, które nie są zaangażowane jednostronnie polityczne, ale prezentują różne punkty widzenia i oceny. Nasi czytelnicy doskonale wiedzą, że znajdą u nas niezależne opinie, które czasami idą pod prąd – dodaje Karol Gac, red. prowadzący portal DoRzeczy.pl.
Według danych Mediapanel Gemius liczba użytkowników serwisu w czerwcu 2022 w porównaniu do czerwca 2021 urosła o ponad 200%. „Do Rzeczy” według danych Instytutu Monitorowania Mediów było najbardziej opiniotwórczym medium w grupie tygodników i dwutygodników w maju 2022 roku.
Według danych PBC (dawne ZKDP) tygodnik „Do Rzeczy” zanotował także wzrost liczby obsługiwanych subskrypcji cyfrowych, w okresie koniec marca 2022 r. do końca marca 2021 r. o 92,6%. Łączna średnia sprzedaż tygodnika „Do Rzeczy” w marcu 2022 r. wyniosła 31.355 egz. na wydanie, podczas gdy w 2021 r.  wynosiła średnio 28.317 egz. (wzrost rok do roku 10,7%).